Ņemot vērā, ka:
- Pašrei pieaugot populistisko partiju popularitātei, kuru argumentācija bieži balstās uz retoriskiem trikiem, jēdzienu aizstāšanu un faktu sagrozīšanu, norāda uz nopietnām problēmām prasmēs veidot argumentētu dialogu. Tas atbilst arī kopējai tendencei visā Eiropā.
- Esošajos apstākļos Latvijas sabiedrību ietekmē dezinformācija gan no ārējiem spēkiem (piemēram, Krievijas Federācijas), gan iekšējiem (piemēram, nesenajā Stambulas konvencijas jautājumā), maldinot iedzīvotājus par dažādiem politiskiem un tiesiskiem procesiem un veicinot sabiedrības šķelšanos un neuzticēšanos.
- Galvenie cietēji no aizvadītajiem, esošajiem un gaidāmajiem politiskajiem procesiem, kuros dezinformācija tiks izmantota vienā vai citā formā, ir jaunieši – nesen vidējās vai augstākās izglītības iestādes absolvējušie.
- Prasme izmantot loģikas pamatprincipus un kritisku argumentu analīzi ir viens no būtiskākajiem līdzekļiem cīņai ar dezinformāciju un populistisko retoriku, neatkarīgi no tā, vai tā nāk no radikāli kreisajiem vai labējiem spēkiem, vai no personām, kas apzināti maldina sabiedrību savtīgu mērķu vārdā, vai pašas kļuvušas par sagrozītas informācijas, puspatiesību, “feiku” un skaļu lozungu upuriem.
- Ja nākamā pilsoņu paaudze savlaicīgi neapgūst loģikas pamatus (nemaz nerunājot par retoriku un kritisko analīzi), neatkarīgi no tā, vai tas tiek mācīts kā atsevišķs priekšmets, vai daļa no cita, tā neizbēgami kļūst par vieglu mērķi dezinformācijai un populistiskai ietekmei.
Ticot, ka:
- Cīņa ar dezinformācijas izplatību, kā arī objektīvas, faktos balstītas informācijas popularizēšana ir viena no “Latvijas attīstībai” partijai svarīgajām misijām, kas izriet no tās atbalstītajiem klasiskā liberālisma principiem.
- Latvijas sabiedrībai, esot demokrātiskai un uz republikāniskām vērtībām balstītai, cienot cilvēktiesības un pilsoņu tiesības uz vārda brīvību, domas brīvību un ticības brīvību, kā arī pienākumu cienīt citu viedokli, vērtības un nostājas, ir jātiecas uzturēt līdzsvarotu dialogu starp dažādiem politiskajiem virzieniem, nepieļaujot agresiju, manipulācijas, faktu sagrozīšanu un citu nostāju pārveidošanu savtīgos nolūkos, ievērojot likumību un taisnīgumu.
- Aaktualizējot izglītības procesāsā dezinformācijas problēmu un nepieciešamību ar to cīnīties ne tikai regulatīvi, bet arī disciplināri, mācot bērniem loģikas pamatus jau pusaudžu vecumā, ilgtermiņā stiprinās sabiedrības noturību pret spēkiem, kas cenšas novērst pilsoņu uzmanību no sabiedrības labuma un virzīt viņu enerģiju destruktīvos, manipulatīvos politiskos mērķos.
- Latvijai ir pietiekams politiskais potenciāls, lai izveidotu kvalitatīvas programmas skolēnu apmācībai loģikas un kritiskās analīzes pamatos.
- “Latvijas attīstībai” spēj piedāvāt Saeimai un sabiedrībai politisku priekšlikumu, ar kuru tiks pamatota problēmas aktualitāte un nepieciešamība to risināt.
Atzīstot, ka:
- Šīs problēmas risināšanai nepieciešams izstrādāt tādu pieeju, kas spētu mācīt topošos pilsoņus loģikas pamatos un vēlāk arī kritiskajā analīzē, maksimāli izvairoties no jebkādas ideoloģiskās ietekmes, lai saglabātu neitralitāti un objektīvu pieeju izglītībā. Būtiski ir arī atrast pietiekošo finansējumu tām, lai ieinteresētu un saglabātu mācībspēkus.
- Tā kā šis process ir ilgtermiņa, tas būs laikietilpīgs, darbietilpīgs un prasīs gatavību laika gaitā pielāgot pieeju, un tā rezultāti var pilnībā nebūt redzami tik ātri, kā to prasītu šī brīža situācijas steidzamība.
- Atsevišķi politiskie spēki, visticamāk, paudīs opozīciju, balstoties uz argumentiem par līdzekļu trūkumu, vai apsūdzībām, ka tiek mēģināts ietekmēt skolēnu ideoloģisko pārliecību.
- Ja “Latvijas attīstībai” nav vienīgā partija, kas rosinājusi šādu iniciatīvu, tādēļ jābūt gataviem sadarboties, atbalstīt līdzīgas ieceres un veidot dialogu, lai kopīgi nodrošinātu visefektīvāko risinājumu.
Partijas “Latvijas attīstībai” jaunatnes nodaļa aicina:
- Iekļaut obligātajā skolu izglītības programmā loģikas priekšmetu, sākot ar pamatskolu un turpinot vidējās un profesionālās izglītības iestādēs.








